موفقیت


   
موضوعات مطالب
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 43
بازدید هفته : 44
بازدید ماه : 82
بازدید کل : 22328
تعداد مطالب : 19
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

خداوند زندگی را به ما نبخشیده است تا از آن روی برگردانیم سرانجام خداوند از من و تو خواهد پرسید: آیا «زندگی» را « زندگی کرده ائ»؟
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موفقیت و آدرس successir.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» کمال گرایی

 مقدمه:

گاهي بعضي از افراد احساس مي كنند كارها را بايد صددرصد درست انجام دهند و در غير اينصورت بازنده هستنند و يا احساس مي كنند كاري را كه به انجام رسانده اند به اندازه كافي خوب نيستند و يا اينكه نوشتن مقالات و طرحهاي خود را به بهانه اينكه بايستي آنها را دقيق و بي عيب انجام دهند،به تعويق مي اندازند. در چنين صورتي شخص بجاي حركت در مسير موفقيّت سعي در كامل بودن دارد.

تعريف :

كمال گرايي، درواقع باوري غيرمنطقي است كه اشخاص نسبت به خود و محيط اطراف خود دارند.افرادي كه كمال گرا هستند، معتقدند كه خود و محيط اطرافشان بايد كامل بوده و هرگونه تلاشي در زندگي بايد بدون اشتباه و خطا باشد.

علل و عوامل مؤثر بر كمال گرايي:

1- وراثت و عوامل زيست شيميايي: شواهد واضح و مستقيمي در مورد اينكه كمال گرايي علت ژنتيكي و زيست شيميايي دارد،وجود ندارد. 2- يادگيري: اگر شما كمال گرا هستيد، احتمالاً در كودكي يادگرفته ايدكه ديگران با توجه به كارايي شما در انجام كارها به شما بها مي دهند،درنتيجه احتمالاً شما يادگرفته ايد درصورتي به خود بها دهيد كه مورد قبول ديگران واقع شويد. این امر می‌تواند شما را نسبت به نقطه نظرها و انتقادات دیگران ، آسیب پذیر و به شدت حساس سازد. تلاش برای حمایت از خودتان و رهایی از این گونه انتقادات ، سبب می‌گردد کامل بودن را تنها راه دفاع از خود بدانید.

ويژگيهاي افراد كمال گرا :

• جاه طلبي: تمايل به جاه طلبي و موفقيّت همراه با خودارزشيابيهاي انتقادي افراطي و عدم اعتماد به نفس، يكي از مشخصه هاي افراد كمال گراست. • ترس از بازنده بودن: افراد كمال گرا، غالباً شكست و رسيدن به هدفهايشان را با از دست دادن ارزش و بهاي شخصي مساوي مي دانند. • ترس از اشتباه كردن: افراد كمال گرا،غالباً اشتباه را مساوي با شكست مي پندارند و سعي مي كنند از اشتباه پرهيز كنند.كمال گراها فرصت يادگيري و ارتقاء را از دست مي دهند. • ترس از نارضايتي: كمال گراها در صورتي كه ديگران شاهد نقائص و معايب كارشان باشند،اغلب بدليل ترس از عدم پذيرش از سوي آنان،دچار وحشت مي گردند. تلاش براي كامل بودن درواقع روشي جهت حمايت گرفتن از ديگران بجاي انتقاد و طرد شدن و نارضايتي مي باشند. • تفكرهمه يا هيچ: افراد کمال گرا ، بندرت بر این باورند که در صورت به پایان رسیدن یک کار ، بطور متوسط هنوز با ارزش هستند. افراد کمال گرا ، در دیدن دورنمای موقعیتها دچار مشکل هستند. برای مثال ، دانش آموزی که همیشه نمره A داشته ، در صورت گرفتن نمره B بر این باور است که من یک بازنده هستم. • نااميدي:اين حالت ممكن است به اين علّت روي دهد كه آنان خود را افرادي بي كفايت مي پندارند و هنگامي كه در رسيدن به اهداف خود شكست مي خورند و يا تصور مي كنند كه ديگران بدون هيچگونه كار و تلاشي صاحب پست،مقام و موقعيّت مي شوند،دچار نااميدي مي شوند. • تاكيد بسيار بر روي بايدها: زندگی افراد کمال گرا ، غالبا براساس لیست پایان ناپذیری از بایدها بنا شده است. افراد کمال گرا با داشتن چنین تاکیدهایی برروی بایدها بندرت بر روی خواسته‌ها و آرزوهای خود حساب می‌کنند.

ابعاد كمال گرايي:

1- كمال گرايي خودمدار: كمال گرايي خودمدار يك مؤلفه انگيزشي است كه شامل كوشش هاي فرد براي دستيابي به خويشتن كامل مي باشد.دراين بعد كمال گرايي افراد داراي انگيزه قوي براي كمال،معيارهاي هاي بالاي غيرواقعي،كوشش اجباري و داراي تفكر همه يا هيچ در رابطه با نتايج،به صورت موفقيّت هاي تام يا شكست هاي تام مي باشند.اين افراد به حد كافي موشكاف و انتقادگر هستند،به طوري كه نمي توانند عيوب و اشتباهات يا شكست هاي خود را در جنبه هاي مختلف زندگي بپذيرند(فلت و همكاران1991) 2- كمال گرايي ديگرمدار: كمال گرايي ديگرمدار يك بعد ميان فردي است كه شامل تمايل به داشتن معيارهاي كمال گرايانه براي اشخاصي است كه براي فرد اهميّت بسياري دارند.ازاينرو اين نوع كمال گرايي ممكن است به روابط بين فردي دشوار منتهي گردد. 3- كمال گرايي جامعه مدار: در كمال گرايي جامعه مدار ديگران انتظارات اغراق آميز و غيرواقعي از شخص دارند.اگرچه برآوردن اين انتظارات مشكل است ولي شخص بايد به اين استانداردها نائل آيد تا مورد تائيد و پذيرش ديگران قرار گيرد.

 

اين معيارهاي افراطي معمولاً منجر به احساس شكست،اضطراب،خشم،درماندگي و نااميدي شده كه با تفكرات خودكشي و افسردگي در ارتباط است. تلاش سالم يا كمال گرايي بهنجار انتخاب اهداف سالم و داشتن تلاش و پشتكار با فرآيند خودتخرببگر كمال گرايي كاملاً تفاوت دارد.تلاش سالم(سازنده)،منجر به انتخاب اهداف برپايه خواسته هاي شخصي و آرزوها و نه براساس پاسخگويي به انتظارات خارجي مي گردد.به عبارت ديگر اهداف آنها،واقعي،خودجوش(دروني) و ذاتاً قابل حصول است.افراد تلاشگر سالم، از انجام كار در دست اجراء بيشتر از تفكر درمورد نتيجه پاياني آن لذت مي برند. وقتي اين افراد با تجاربي چون نارضايتي و شكست مواجه مي شوند،واكنشهاي آنها عموماً به مؤقعيّت ويژه موجود محدود مي شود و اين موضوع را به احساس ارزشمندي خويش تعميم نمي دهند.

درمان كمال گرايي:

از روشهاي شناختي- رفتاري بطور ويژه براي تعديل و درمان كمال گرايي استفاده مي شود.به طوركلّي در اين روشها فرض مي شود كه كمال گرايي از باورهاي غيرمنطقي فرد،سخت گيري،انعطاف ناپذيري،بايدها و مطلق گرايي در افكار نشاْت مي گيرد.در اين روشها مراجع(فرد) مي آموزد كه خود را بپذيرد و سرزنش نكند.



نويسنده : م پ | تاريخ : شنبه 7 آبان 1390برچسب:کمال گرایی,روان شناسی, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» کمی تفکر

 



نويسنده : م پ | تاريخ : شنبه 7 آبان 1390برچسب:کمی تفکر , , | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» بدبینی

 


بدبینی، گمان های بدی است که شخص با اختیار خود آن را پرورش می دهد و در دنیای ذهن و خیال خود آن را دنبال می کند، و حتی سعی می کند رفتار و کردار خود را بر اساس آن جهت دهد، راهکارهای زیر جهت درمان آن پیشنهاد می شود:
الف. تا جایی که ممکن است عوامل به وجود آورنده بدبینی را در خود از بین ببریم؛ یعنی: 
1. خود را اصلاح کنیم به گونه ای که به سبب روح قیاس به نفس همه را خوب ببینیم. آدمهای بد همه را بد می بینند؛ ولی آدمهای خوب معمولا دیگران را خوب می بینند، مگر عارضه ای مانع باشد.
2. شعله های تکبر و حسادت را در خود خاموش کنید، یا حداقل به وسوسه های آن توجه نکنید.
3. از محیطی که زمینه رشد بدبینی است ـ یعنی همنشینی با افراد فاسد ـ بپرهیزید؛ و در عوض با افراد خوش باطن و خوش فکر رفت و آمد کنید.
4. از شتابزدگی در داوری بپرهیزید، و تا جایی که ممکن است کارهای مشکوک دیگران را بر خوبی حمل کنید.
ب. در باره آثار بدگمانی، خصوصا آثار معنوی آن تفکر و مطالعه کنید، واز بدگمانی های گذشته خود توبه کنید.



نويسنده : م پ | تاريخ : شنبه 7 آبان 1390برچسب:بدبینی, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» مشاغل شاد

 

 

براساس نظرسنجی که موسسه ملی تحقیقات دانشگاه شیکاگو انجام داده است، این شغل‌ها در ردیف شادترین شغل‌های دنیا قرار گرفته اند:

 

آتش نشان: ۸۰‌درصد از آتش نشان‌ها از کار خود به‌شدت راضی هستند، چراکه شغل آنها همواره کمک کردن به دیگران و در بسیاری از مواقع نجات جان دیگران از مرگ حتمی است.

با آنکه همه آتش‌نشانان در طول هفته با خطرات زیادی روبه‌رو هستند اما همین حس کمک به همنوع آنها را راضی‌ترین شاغلان دنیا می‌کند.

فیزیوتراپ: کار این قشر از جامعه هم مستقیما با مردم و کمک به افرادی در ارتباط است که توان کمتری نسبت به دیگران دارند. آنها هم پس از حل مشکل دیگران از کار خود احساس رضایت می‌کنند و در نتیجه از نظر خود شغل خوب و شادی دارند.

نویسنده: هر چند بسیاری از نویسندگان، نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا، همواره از کم بودن دستمزدها و حقوق خود ابزار ناراحتی می‌کنند اما حس خوب روی کاغذ آوردن ذهنیت‌ها و تفکرات شخصی برای این افراد، شغل نویسندگی را جذاب، دوست داشتنی و حتی شاد می‌کند.

معلم: اگر چشم خود را به روی حقوق ناچیز معلمان ببندید و به دیگر ویژگی‌های معلمی به ویژه ارتباط با بچه‌ها و آموزش درس‌ها و نکات تازه به دیگران فکر کنید، حتما معلمی را شغلی شاد و دوست‌داشتنی می‌یابید.

هنرمند: معمولا وقتی صحبت از روحیه لطیف می‌شود، اولین کسانی که به ذهن می‌آیند، هنرمندان هستند. البته شادی و نشاط هم جزو لاینفک هنر است و در این بین به‌نظر می‌رسد مجسمه‌سازان و نقاشان از همه اقشار هنری شادتر هستند.

روانشناس: این قشر از جامعه وظیفه سنگین و مهمی بر دوش دارند که البته در بسیاری مواقع هم شنیدن مشکلات دیگران به نظر سخت و غم‌انگیز می‌رسد اما روانشناسان چندان این ایده را قبول ندارند، چراکه معتقدند گذاشتن راه‌حل پیش پای کسانی که تا مرز سیر شدن از زندگی هم پیش می‌روند، بسیار لذت بخش و شادی آفرین است.

مشاغل شاد


نويسنده : م پ | تاريخ : شنبه 7 آبان 1390برچسب:مشاغل شاد,روان شناسی, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» دندان و شخصیت

 

 

دندان های مرتب، منظم و ریز … دندان های پیشین (سانترال) بزرگ تر … دندان های نامرتب … دندان های مرتب اما با فاصله …. هر کدام چه شخصیتی را بازگو میکند ؟

 

دندان های مرتب، منظم و ریز :

تداعی کننده یک چهره مهربان، ساده، قانع و با گذشت است. عواطف و احساسات قوی و مهربانی در لبخند آن ها کاملا نمایان است. چهره ای آرام و دلسوز دارند. به آینده امیدوارند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستند.

وقتی دندان های پیشین (سانترال) بزرگ تر هستند:

نشان دهنده فردی ماجراجو، شلوغ، پر احساس، در عین حال دقیق، منظم، مقتدر، جسور، جاه طلب و کنجکاو که قبل از انجام هر کاری بارها و بارها جوانب کار را می سنجد به گونه ای که گاهی اوقات خود نیز خسته می شود. از روابط اجتماعی قوی و مناسبی برخوردار است.

دندان های نامرتب:

بیان کننده شخصیتی خجالتی و کمرو اما مصمم و قاطع که به مسایل پیرامون خود نگاهی عمیق دارد. ترجیح می دهد افکار جدیدی در خانواده پایه گذاری کند. زیاد اهل مسافرت نیست. به دوستی های ماندگار نیز پایبندی ندارد، ولی پشتکار زیادی دارد. شدیدا خواهان تنوع و جاه طلب است.

دندان های مرتب اما با فاصله:

فرد قابل اعتماد و پشتیبانی قوی برای اعضای خانواده، دقیق، نکته سنج و دارای قدرت تحمل بالا است. بیشتر مواقع برای حل مشکلات ترجیح می دهد به تنهایی مسایل خود را حل کند. خیلی اهل ریسک نیست. ترجیح می دهد آهسته و پیوسته حرکت کند. با این حال پشتکار و مداومت است که همواره او را به جلو می برد. احساس مسئولیت قوی و عجیب نسبت به خانواده و دوستان و آشنایان و همکاران و حتی همسایه ها، از او موجودی صبور و مهربان می سازد. به خوبی می تواند سخنرانی کند، بحث و استدلال کند و دیگران را متقاعد کند



نويسنده : م پ | تاريخ : شنبه 7 آبان 1390برچسب:دندان و شخصیت, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» چند نکته در مورد اعتماد نفس

 


1.به موج مثبت، یعنی ایستگاه افکار خوب گوش دهید. صفاتی را در مردم پیدا کنید که مایه دوست داشتن و تحسین کردن باشند نه مایه انزجار و تنفر. اجازه ندهید دیگران طرز فکر شما را درباره یک شخص سوم، تحت نفوذ خود درآورند. نسبت به مردم مثبت اندیش باشید تا نتایج مثبت به دست آورید.

2.سخاوت در مکالمه را تمرین کنید. سعی کنید مثل افراد موفق باشید. یعنی دیگران را به صحبت کردن ترغیب کنید. اجازه دهید دیگری از نظراتش، عقایدش و پیشرفت هایش برای شما حرف بزند.

 3.همیشه و همیشه، سعی کنید مودب و متواضع باشید. این رفتار باعث می شود دیگران احساس بهتری پیدا کنند و موجب می شود که خودتان هم احساس بهتری داشته باشید.

4. وقتی با یک شکست و عقب گرد مواجه می شوید، دیگران را ملامت نکنید. به خاطر داشته باشید، طرز فکر شما به هنگام شکست تعیین کننده فاصله شما تا پیروزی است.

 


نويسنده : م پ | تاريخ : شنبه 7 آبان 1390برچسب:اعتماد بنفس , روان شناسی , | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» داستان ماهی آزاد ********** این نیز بگذرد

 



این نیز بگذرد


 

یك صبح‎، ماهی آزاد بزرگ در دریا، متوجه شد كه ماهی قرمز كوچك كه در قصر پادشاه ماهی‎ها كار می‎كرد، برخلاف همیشه غمگین و در فكر است‎. ماهی آزاد كه به خردمندی معروف بود، به ماهی قرمز نزدیك شد و كنجكاوانه پرسید: «چه چیزی باعث شده كه این قدر اندوهگین و ناامید به نظر برسی‎؟ آیا كمكی از دست من ساخته است‎؟» ماهی قرمز در اوج ناامیدی و درماندگی پاسخ داد: «پادشاه از من خواسته‎ است كه ظرف مدت یك هفته‎، دستورش را اجرا كنم و اگر موفق نشوم‎، مرا از كارم اخراج می‎كند. واقعاً پریشان و درمانده شده‎ام‎. چون هر چه فكر می‎كنم‎، نمی‎توانم راه حلی پیدا كنم‎. پادشاه از من چیزی‎ می‎خواهد كه غیرممكن است‎.» ماهی آزاد كه به شدت كنجكاو شده بود، پرسید: «پادشاه از تو چه خواسته‎ است‎؟» ماهی قرمز پاسخ داد: «از من خواسته كه انگشتر طلایی برایش درست كنم و جمله‎ای روی آن حك‎ كنم‎. جمله‎ای كه به پادشاه كمك كند تا در اوج شادمانی‎، مشكلات زیر دستان خود را از یاد نبرد و در اوج‎ غم و اندوه امید خود را از دست ندهد و در مواجهه با مشكلات و شكست‎ها قدرتمندانه عمل كند.» ماهی‎ آزاد لحظه‎ای فكر كرد و فوراً گفت‎: «روی آن حك كن‎، این نیز بگذرد!»
 



نويسنده : م پ | تاريخ : شنبه 7 آبان 1390برچسب:داستان , این نیز بگذرد, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» چه كسئ از زندگئ راضئ است‎؟

 چه كسئ از زندگئ راضئ است‎؟

 

مردئ خردمند و زیرك‎، تابلویئ مقابل خانه خود زده بود. روئ تابلو، این جمله به چشم مئ خورد: «این ملك به فردئ اهدا مئ‎شود كه واقعاً از زندگئ خود رضایت دارد.»
    روزئ كشاورزئ ثروتمند از آن منطقه عبور مئ ‎كرد كه ناگهان توجهش به آن تابلو جلب شد. اسبش را نگه داشت و با خود گفت‎: «حالا كه صاحب این خانه قصد دارد ملكش را اهدا كند، بهتر است قبل از آنكه سر و كلة فرد دیگری پیدا شود، من مدعی شوم كه از زندگی‎ام رضایت دارم تا اینجا را از آن خود سازم‎. به هر حال ثروت روی ثروت می‎رود و من مرد ثروتمندی هستم كه هرچه بخواهم به دست‎ می‎آورم‎. پس قطعاً واجد شرایط هستم‎.» با این فكر، در خانه را به صدا در آورد و علت آمدنش را به مرد خردمند گفت‎. مرد پرسید: «آیا تو واقعاً از زندگی‎ات رضایت داری‎؟» كشاورز پاسخ داد: «بله واقعاً رضایت دارم‎، چون هرچه اراده كنم‎، می‎توانم به دست آورم‎.» مرد خردمند خندة ریزی كرد و پاسخ داد: «پس دوست من اگر از زندگی‎ات رضایت كامل داری‎، این ملك را برای چه می‎خواهی‎؟»



نويسنده : م پ | تاريخ : شنبه 7 آبان 1390برچسب:داستان , رضایت , | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» گپ و گفتگو

مثبت‌اندیشی چیست؟
دكتر ولی‌زاده: مثبت اندیشی در حقیقت یك نوع رویكرد و نگرش مثبت به توانایی‌های انسان و قانون سرنوشت است، در تحقیقات روان‌شناسی، افراد به دو گروه تقسیم می‌شوند افراد بدبین و افراد خوش‌بین، كه هر كدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.
 در دیدگاه مثبت‌اندیشی فرض بر این است كه همه انسان‌ها خوش‌بین باشند و در تمام مراحل زندگی دیدگاه مثبت و امید را انتخاب كنند. 
یك انسان منفی‌باف بسیاری از امتیازها و نكات مثبت را نادیده می‌گیرد و با بزرگ‌نمایی نكات منفی ناامید شده و از حركت باز می‌ایستد ولی فرد مثبت اندیش تسلیم محدودیت‌ها نمی‌شود و نكات مثبت خود را بزرگ می‌بیند و با تكیه بر آنها موفقیت كسب می‌كند.
 روان‌شناسان نوین در دیدگاه مثبت‌اندیشی بر این باورند كه حتی ضعیف‌ترین انسان‌ها می‌توانند كارهای بزرگ و عظیم انجام دهند و محدودیتی برای عملكرد انسان نیست. 




خوشبختی چیست؟
دكتر ولی‌زاده: هسته اساسی خوشبختی انسان، احساس رضایت از روند زندگی است. هر كس از زندگی‌اش لذت ببرد، خوشبخت است.


آیا وضع مالی خوب، موفقیت های اجتماعی یا قدرت،‌ نشانه خوشبختی است؟
دكتر ولی‌زاده: اینكه كسانی كه صرفا ثروت،‌ امكانات یا مقام بالا دارند خوشبختند پذیرفته شده نیست، خیلی از این افراد به دلیل نگرش و مشكلاتی كه در درون خود دارند احساس خوشبختی نمی‌كنند. 
خوشبختی یك نگرش است تا یك داشتن ملموس. گرچه داشتن‌ها نیز در آن تأثیر دارد. انسان مثبت‌اندیش در هر شرایطی خوشبختی به دست آمده را حفظ می‌كند اما انسان منفی‌باف در برخورد با موانع افسرده می‌شود.



نويسنده : م پ | تاريخ : شنبه 7 آبان 1390برچسب:گپ و گفتگو,مثبت اندیشی ,موفقیت , | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» نیایش

 

 
خدایا رحمتی کن تا ایمان ، نام ونان برایم نیاورد ، قوتم بخش تا نانم را وحتی نامم را در خطر ایمانم افکنم تا از آنها باشم که پول دنیا را می گیرند و برای دین کار می کنند نه از آنها که پول دین را می گیرند و برای دنیا کار می کنند . 
 


نويسنده : م پ | تاريخ : شنبه 7 آبان 1390برچسب:نیایش, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» علت خوش شانس بودن افراد

 



تحقیقات  نشان داده است  که آدم‌های خوش‌اقبال براساس
چهار اصل، برای خود فرصت ایجاد می‌کنند. اول آنها در ایجاد و یافتن فرصت‌های مناسب مهارت دارند، دوم به قوه شهود گوش می‌سپارند و براساس آن تصمیم‌های مثبت می‌گیرند. سوم به خاطر توقعات مثبت، هر اتفاقی نیکی برای آنها رضایت بخش است. چهارم نگرش انعطاف‌پذیر آنها، بدبیاری را به خوش‌اقبالی بدل می‌کند.
 



نويسنده : م پ | تاريخ : شنبه 7 آبان 1390برچسب:خوش شانسی , شانس , | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» آنگونه که می خواهید زندگی کنید

 

سه روش قدرتمند برای اینکه آنگونه که می خواهید زندگی کنید

 

خوب سوالی هست که می خواهم از شما بپرسم: آیا فکر می کنید این ممکن است به همان شکلی که آرزو دارید زندگی کنید؟ آیا می توانید اهداف خود را در زمینه های مختلف زندگی به واقعیت تبدیل کنید؟ در حقیقت من این را می گویم که آیا می توانید به هر هدفی که می خواهید ظرف 12 ماه دست یابید؟

آنهایی که درباره اهداف خود فکر کرده اند احتمالاً می خواهند یک اتومبیل لوکس، یک ویلای زیبا داشته باشند صاحب کسب و کاری موفق و پر در آمد باشند، می خواهند به کشور های مختلف سفر کنند و از این قبیل. و عده ای هم هستند که اهداف متفاوتی در زمینه های مختلف دارند. درست است؟ همه اهداف که مادی نیستند. شاید هدف شما این باشد که روابط عمومی خود را تقویت کنید، از نظر معنوی مقام بالاتری بدست آورید، وزن کم کنید، بدنی سالم داشته باشید، وقت خود را صرف خدمت به سازمان های خیریه کنید و تا می توانید وقت بیشتری با خانواده خود بگذرانید.

اما مهمترین چیز این است که بتوانید هدف خود را به واقعیت تبدیل کنید، تا آنجا که بتوانید آنگونه که آرزو دارید زندگی کنید.

فرض می کنیم شما می دانید از زندگی خود چه می خواهید، و تا آنجا پیش رفته اید که اهداف خود را روی کاغذ نوشته اید و آنها را روی دیوار نصب کرده اید درست جاییکه هنگام کار مقابل چشمان شما باشند.

اما بسیار مهم است که ایمان داشته باشید که دست نیافتن به هدف برای شما تقریباً غیر ممکن است.

چرا؟

چون شما در راه رسیدن به هدف مانعی بزرگ قرار می دهید. این مانع چه می کند؟ خوب طبیعی است راه شما را سد می کند. و با رسیدن به هدف مخالفت می کند.

این مانع را محدودیت باور می گویند. آنها در برابر هر هدفی ظاهر می شوند. اگر باور شما این باشد که نمی توانید آنچه را می خواهید بدست آورید در حقیقت خود با اهدافتان دچار تضاد شده اید و محدودیت باور شما همیشه برنده می شود شک نکنید.

اگر پول بیشتری می خواهید و باور محدودی برای بدست آوردن پول دارید پس درباره پول مشکل محدودیت باور دارید. " من هیچگاه نمی توانم ثروتمند شوم" و حرف ها و باور هایی مانند این شما را به آنجا خواهد رساند که هیچگاه نمی توانید ثروتمند شوید.

بنابراین اگر محدویت باور ها در برابر ما می ایستند تا نتوانیم به آنچه می خواهیم دست یابیم باز هم می خواهید همین گونه فکر کنید؟

در اینجا 3 روش قدرتمند که می توانید از آنها برای سفر خود به سوی موفقیت استفاده کنید را معرفی می کنم:

  1. افکار منفی خودکار. اولین قدم این است که محدودیت باورهای خود را شناسایی کنید. افکار منفی به صورت خودکار در مسیر پیشرفت رسیدن به موفقیت شما قرار می گیرند. این کار باید قبل از اینکه سفر خود را به سمت هدف آغاز کنید انجام شود و نه بعد از آن.

  2. عبارات انگیزشی. این یکی از موثرترین و قدرتمند ترین راه ها برای از بین بردن آن افکار منفی و باور های محدود است و در عین حال می تواند شما را به سمت جلو هل دهد تا با حرارت و انگیزه بیشتر فعالیت کنید. می توانید لیستی از جملات و عبارات کوتاه انگیزشی تهیه کنید. وقتی که آنها را خواندید به واکنش خود دقت کنید. چگونه است؟ در این حال حتی می توانید برخی از موانع محدود کننده خود را شناسایی کنید. این موانع در برابر شما کوچک خواهند شد.

  3. متعهد باشید. هر هدفی که برای خود مشخص می کنید باید به آن متعهد باشید تا بتوانید به چنگش آورید. افکار منفی که به صورت خودکار به سراغ شما می آیند شناسایی کنید و آنها را تغییر دهید. و هر قدر که می خواهد طول بکشد به هدف خود وفادار بمانید تا اینکه آنرا بدست آورید. هر کاری که لازم است انجام دهید، مهم نیست چه کاری! به صورت روزانه روی آن کار کنید.

هشدار: اگر افکار منفی خود را شناسایی نکنید و با آنها مبارزه نکنید در همین موقعیتی که هستید باقس خواهید ماند که اکنون هستید.

نوشته: هانی القاسم

ترجمه: علی یزدی مقدم



نويسنده : م پ | تاريخ : شنبه 7 آبان 1390برچسب:آنگونه که می خواهید زندگی کنید, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» داستان / بهترین دوست تو

 

 

روزی عارف پیری با مریدانش از کنار قصر پادشاه گذر میکرد. شاه که در ایوان کاخش مشغول به تماشا بود، او را دید و بسرعت به نگهبانانش دستور داد تا استاد پیر را به قصر آورند.

عارف به حضور شاه شرفیاب شد. شاه ضمن تشکر از او خواست که نکته ای آموزنده به شاهزاده جوان بیاموزد مگر در آینده او تاثیر گذار شود. استاد دستش را به داخل کیسه فرو برد و سه عروسک از آن بیرون آورد و به شاهزاده عرضه نمود و گفت: "بیا اینان دوستان تو هستند، اوقاتت را با آنها سپری کن."
شاهزاده با تمسخر گفت: " من که دختر نیستم با عروسک بازی کنم! " عارف اولین عروسک را برداشته و تکه نخی را از یکی از گوشهای آن عبور داد که بلافاصله از گوش دیگر خارج شد.
سپس دومین عروسک را برداشته و اینبار تکه نخ از گوش عروسک داخل و از دهانش خارج شد. او سومین عروسک را امتحان نمود.
تکه نخ در حالی که در گوش عروسک پیش میرفت، از هیچیک از دو عضو یادشده خارج نشد. استاد بلافاصله گفت : " جناب شاهزاده، اینان همگی دوستانت هستند، اولی که اصلا به حرفهایت توجهی نداشته، دومی هرسخنی را که از تو شنیده، همه جا بازگو خواهد کرد و سومی دوستی است که
همواره بر آنچه شنیده لب فرو بسته " شاهزاده فریاد شادی سر داده و گفت: " پس بهترین دوستم همین نوع سومی است و منهم او را مشاور امورات کشورداری خواهم نمود. "
عارف پاسخ داد : " نه " و بلافاصله عروسک چهارم را از کیسه خارج نمود و آنرا به شاهزاده داد و گفت: " این دوستی است که باید بدنبالش بگردی " شاهزاده تکه نخ را بر گرفت و امتحان نمود. با تعجب دید که نخ همانند عروسک اول از گوش دیگر این عروسک نیز خارج شد، گفت : " استاد اینکه نشد ! "
عارف پیر پاسخ داد: " حال مجددا امتحان کن " برای بار دوم تکه نخ از دهان عروسک خارج شد.
شاهزاده برای بار سوم نیز امتحان کرد و تکه نخ در داخل عروسک باقیماند استاد رو به شاهزاده کرد و گفت: " شخصی شایسته دوستی و مشورت توست که بداند کی حرف بزند، چه موقع به حرفهایت توجهی نکند و کی ساکت بماند.

 


نويسنده : م پ | تاريخ : شنبه 7 آبان 1390برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» کوتاه اما مثبت

 

 

کوتاه ترین راه رسیدن به ثروت آن است که قابلیت هایت را بشناسی و برآنها تکیه کنی.
کوتاه ترین راه برای جلوگیری از شکست احتمالی ، مشورت با کسانی است که قبلاً آن راه را رفته اند.
کوتاه ترین راه برای داشتن روانی سالم ، در نظر گرفتن زمانی برای خنده و شادی در هر روز است.
کوتاه ترین راه برای اینکه نخواهی چیزی را به خاطر بسپاری ، نگفتن دروغ است.
کوتاه ترین راه برای رسیدن به آرزوها ، واقع بین بودن است.......

کوتاه ترین راه برای غیبت نکردن آن است که عیوب خود را مثل عیب دیگران ، ببینی .
کوتاه ترینراه برای داشتن جسمی سالم ، اعتدال در خوردن است ، نه زیاد و نه کم.
کوتاه ترین راه برای یافتن یک دوست ، توجه به علایق طرف مقابل است.
کوتاه ترین راه مبارزه با ترس ، روبه رو شدن با آن ترس است.
کوتاه ترین راه عشق ورزیدن ، نگاهی است خالص و بی ریا توام با عشق.
کوتاه ترینراه برای رهایی از افسردگی ، فکر کردن به چیزهای خوب است.
کوتاه ترین راه برای رسیدن به ثبات ، آن است که بر آن چه ایمان داری پافشاری کنی ، حتی اگر یک لشکر مخالف داشته باشی.
کوتاه ترین راه برای رسیدن به تکامل ، انتقاد پذیریی است.
کوتاه ترین راه برای دروغ نگفتن ، شجاع بودن است.
کوتاه ترین راه برای آینده نگری ، قناعت است.
کوتاه ترین راه برای حسرت نخوردن ، آن است که همیشه در حال زندگی کنی.
کوتاه ترین راه برای حل یک مساله ، فهمیدن درست صورت مساله است.
کوتاه ترین راه برای رسیدن به آرامش ، آن است که کمتر به چیزهایی که نداری فکر کنی.
کوتاه ترین راه برای اثبات دوستی ات به یک دوست ، آن است که شنوده خوبی باشی.
کوتاه ترین راه برای فاش نساختن راز دیگران آن است که هرگز به رازشان گوش ندهی.
کوتاه ترین راه برای تحقیر نکردن دیگران این است که فقط چند لحظه خودت را جای آنها قرار دهی.
کوتاه ترین راه برای رسیدن به قدرت واقعی ، تقویت هر چه بیشتر منطق است.
کوتاه ترین راه مقابله با دشمنان آن است که هرگز خونسردی ات را از دست ندهی.
کوتاه ترین راه غلبه بر مشکلات ، کوچک و ناچیز شمردن آنها است.
کوتاه ترین راه برای دانستن یک ارتباط سالم ، داشتن فکر و اندیشه سالم و قلب پاک است.



نويسنده : م پ | تاريخ : شنبه 7 آبان 1390برچسب:مثبت , جالب , | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» موفقیت بیشتر

 

 

چگونه  موفقیت بیشتری کسب نماییم ؟
برای حل مشکلات زندگی خود  لازم است دقت لازم را به موارد ذیل داشته باشیم و با  انجام دادن هر کار به موقع،   سهل تر مشکلات را حل نموده و به موفقیت  دست پیدا کنیم.

1. ارزیابی  و  شناخت مشکل  
بدانیم که مشکل چیست ؟ واقعاً چه می خواهیم؟ در چه جهتی رو به حرکتیم؟ الان چه می کنیم؟ 
2 .  منطقی دیدن و واقعی شدن  باید دقیقاً بدانیم که برای رسیدن به هدف و حل مسئله چه چیز واقعاً اهمیت دارد و روی اهداف اساسی مدت ما اثر می گذارد و بطور جدی از آن حمایت  می کند؟ چه چیزهایی  بی اهمیت هستند و نباید به آنها توجه کرد؟ چه عواملی ممکن است تمرکز ما را برای حل مسئله  بر هم  زند و مرا از طریق موفقیت دور گرداند؟
 

نکات کلیدی در منطقی و واقعی شدن : 
• ببینید واقعاً به چه سمتی میروید و چه عاملی  شما را به آنجا می رساند. 
• ببینید برای رسیدن به آن هدف واقعاً چه کارهایی باید بکنید ،  آنها را یادداشت کنید. 
• ببینید برای رسیدن به هدف باید چه کارهای دیگری را  کنار بگذارید . 
• مواردی از مسائلی که فکر شما را در راه رسیدن به  هدف منحرف می کند، شناسایی کنید و از آنها اجتناب نمایید . 
 
3.  داشتن استراتژی و برنامه:   برای اینکه مشکلی را حل نماییم با ید ببینیم آن مشکل چه ارتباطی با اهداف بلند مدت و استراتژی ما در زندگی دارد و با دقت به آن برنامه درازمدت بدانیم برای رسیدن به اهداف چه کار باید بکنیم؟ گامها را یکی یکی برداشته و مراحل رسیدن به هدف را بدون عجله و یک به یک طی نماییم   باید بدانیم که راههای مختلف رسیدن به اهداف کدام ها هستند؟ کدام را انتخاب نماییم ؟  چطور باید اینکار را انجام دهیم؟ چه برنامه یا استراتژیی من را  به سمت هدف متمرکز می کند؟ 
4.  قدرت تمرکز تمرکز: برای رسیدن به این اهداف خود باید تمرین و تلاش نمایید تا متمرکز شدن به موضوع را بیاموزید ، تمرکز را میتوان از موضوعات کوچک آغاز نمود و پس از موفقیت در آن به اهداف بزرگتر حمله نمود، باید  بدانی که تمرکز یک روش اثر گذار در رسیدن به هدف است و با تمرکز بر روی آن بهتر میتوانی به نتیجه برسی ، هر چقدر تمرکز بیشتر موفقیت نیز قابل دسترس تر .
5. اعتبار یابی یا ارزیابی:  باید بعد از  شروع هر حرکت آنرا باز بینی و اعتبار یابی نماییم چون با اگر لازم باشد در طی مسیر دقت لازم را ننماییم با حرکت در مسیر غلط همانقدر از هدف دور خواهیم شد و انرژی و وقت خود را هدر داده ایم باید مرتباً پیگیری نماییم که  آیا وقتم را هدر می دهم؟ کدام قسمت از برنامه هایم  پیش میرود ؟  کدام قسمت آن پیش نمی رود ؟  به چه دلایلی ؟  چطور می توانم کارهایی که انجام می دهم را  دقیقاً همسو با هدف پیش ببرم ؟ 
6- انضباط در کار : چنانچه همه مراحل بالا را بگونه ای مرتب انتخاب و به انجام برسانیم میتوانیم به موفقیت خود شک نکنیم زیرا تمام موفقیت هر انسان از شاهراه انضباط میگذرد، انسان با برنامه و منظم میتواند با کمترین اتلاف انرژی و با تمرکز بیشتر در مسیر  حل مشکل گام بردارد




نويسنده : م پ | تاريخ : شنبه 7 آبان 1390برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» چهره ی ماندگار * آنتونی رابینز

 

 
بیش از بیست سال است که آنتونی رابینز، زندگی خود را وقف کرده تا پیشرفته‌ترین اصول ایجاد تغییرات سریع در زندگی انسان‌ها را کشف کند. او یکی از متخصصان کشور آمریکا در زمینه روانشناسی، افزایش کارایی و شیوه‌های پیشرفت و موفقیت اساسی شغلی، بهبود عملکرد و افزایش سود‌آوری سازمان‌ها ، افزایش سلامت عاطفی، بهبود روابط، بهبود وضعیت مالی، مدیریت زمان، سلامت جسمانی، شادابی و رشد فردی است. در حالی که بیشتر متخصصان انگیزش سعی می‌کنند، در افراد انگیزه تغییر پدید آورند. آنتونی شیوه‌ای عملی و ابزاری علمی ایجاد کرده است تا افراد، نیرومندی خود را افزایش دهند.
 
......................ادامه ئ مطلب

ادامه مطلب ...
نويسنده : م پ | تاريخ : شنبه 7 آبان 1390برچسب:چهره ی ماندگار , موفقیت , | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» مقدمه

 

 
 
با سلام 
جهت بهترشدن  وبلاگ ، ما را از نظرات پیشنهادات و انتقادات خود  بهره مند سازید
با تشكر از بازدید شما 
+++
 

۶  خصوصیت مهم برای موفقیت: خلوص، صادق بودن با خود، فروتنی، ادب و مهربانی، خِرَد ،نیکوکاری.



نويسنده : م پ | تاريخ : شنبه 7 آبان 1390برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» مثبت و شاد بودن

 شادابی و احساس مثبت بودن

Walking 
ورزش گروهی و گرفتن دوستان خوب از مهمترین عوامل 
احساس مثبت بودن در زندگی
احساس فعال بودن و انگیزه داشتن در زندگی با برنامه ریزی شروع می شود، بخصوص اگر اضافه وزن داشته باشید و به علت درگیری های کاری کم تحرک باشید. روشهای مختلفی برای بدست آوردن شادابی و طراوت روحی و همچنین در فرم بودن بدن وجود دارد که در اینجا به یکی از این برنامه ها اشاره می کنیم. 
 

مثبت فکر کنید
ذهنیت شما به تمام ابعاد روحی و جسمی شما اثر میگذارد. از هر آنچه می خورید تا هر برخورد کاری که در محیط اداری انجام می دهید همه به ذهنیت شما مربوط می شود. هر چقدر به زندگی مثبت تر نگاه کنید راه برای دستیابی به اهداف برای شما ساده تر می شود. 

برنامه داشته باشید
برای خود برنامه داشته باشید بخصوص اگر اضافه وزن دارید. در این برنامه ریزی سعی کنید طریقه زندگی خود را نیز تغییر دهید، تحت این شرایط گرفتن دوستان جدید برای ایجاد تغییر، همواره از مهمتریت عوامل موفقیت می باشد. 

خود را آموزش دهید
برای داشتن روح و جسمی سالم باید مهارت های زیادی داشت و رسیدن به وزن متعادل تنها یکی از آنها می باشد. مثلا" چگونه فعالتر بود، چگونه اهداف واقع بینانه انتخاب کرد، چگونه یک رژیم غذایی خوب انتخاب کرد، چگونه بر تمایلات غیر منطقی خود غلبه کرد و ... 

بنابراین همانگونه که مشاهده می کنید برای رسیدن به سلامتی و احساس مثبت کردن باید مهارت های بسیاری را در زندگی فرا بگیریم. تنها در اینصورت هست که اعتماد به نفس پیدا خواهیم کرد و در نهایت احساس سلامتی و مثبت بودن را بدست خواهیم آورد. 

کنترل سیکل رژیم گرفتن

Fruits 
مصرف میوه و سبزیجات به شادابی شما 
کمک می کند
اگر اضافه وزن دارید و می خواهید آنرا کاهش دهید باید بسیار مراقب رژیم خود باشید. تعدد استفاده از روشهای مختلف رژیم لاغری گرفتن و شکست پیاپی در آنها اعتماد به نفس را در شما کاهش داده و عملا" به شما اجازه نخواهد داد تا در هیچ رژیمی موفق باشید. دقت کنید که معمولا" رژیم های لاغری کوتاه مدت - و اغلب دشوار - اثرات کوتاه مدت دارند، بنابراین سعی کنید با انتخاب یک رژیم لاغری بلند مدت در نهایت خود را به وزن ایده آل برسانید. 
 

طبیعت سر منشا انگیزه ها است
تعجب نکنید، حتی اگر دارای وزن و اندام متعادلی هستید ممکن است بی انگیزگی در شما بی داد کند. مصرف غذاهای مناسب یکی از مهمترین پارامترهایی است که به شما کمک می کند تا به زندگی مثبت نگاه کنید. مصرف انواع سبزیجات و میوه ها، گوشت ماهی، تخم مرغ یکی از مهمترین عواملی است که به شما شادابی می بخشد. اما دقت کنید که همواره باید مصرف انواع گوشت قرمز و مرغ خود را کنترل نمایید. 

نکته مهم بعدی لذت بردن از خوردن غذا می باشد، سعی کنید مقادیر کوچک غذا را در دهان خود بگذارید و در عوض به مدت بیشتری از مزه آن لذت ببرید. 

برای خود اهداف واقع گرایانه انتخاب کنید
از دفتر یادداشت روزانه خود بهره ببرید : 

- در آن بنویسید که در ماه آینده هر روز 30 دقیقه پیاده روی می کنم. (ننویسید روزی 3 ساعت ورزش می کنم!)
- اهداف و مواردی که می خواهید در کار و زندگی شخصی به آن برسید را یادداشت کنید و سپس با نگاه کردن به آن نیازمندی های هریک را در کنارشان یادداشت کنید. 
- از قانون مورفی استفاده کنید، تمام نامحتمل هایی که ممکن است شما را در نرسیدن به اهداف مایوس کند یادداشت کنید و برای رفع آنها در صورت بروز فکر کنید. 
- برای خود پاداشهایی در نظر بگیرید. مثلا" اگر به هدف اول رسیدم یک CD موسیقی مورد علاقه ام را خواهم خرید. 

مایوس نشوید
آمار و تجربه نشان می دهد بزرگترین اکتشافات و پروژه های دنیا اغلب هنگامی به موفقیت میرسند که مجریان به نا امیدی نزدیک می شوند. اما رمز موفقیت آنها آن است که هرگز کار و تلاش را ترک نمی کنند. پس نا امید نباشید و برای رسیدن به اهداف خود در زندگی و کار تلاش کنید و مطمئن باشد هیچ مسیری نمی تواند تا ابد سر بالایی باشد بالآخره به قله خواهید رسید و از آن به بعد مسیر ساده تری در انتظار شما خواهد بود. 

 

 



نويسنده : م پ | تاريخ : شنبه 7 آبان 1390برچسب:شاد بودن , شادی , | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب